360 درجه

360 درجه

روزمره -ادبیات داستانی و غیره
360 درجه

360 درجه

روزمره -ادبیات داستانی و غیره

چگونه پولدار شویم؟

 چگونه پولدار شویم؟ آرزوی دور از انتظاری نیست. فقط زحمت بکشید و توی کنکور 70- 80 درصد بزنید تا رتبه ی 200-300 بیاورید و آن وقت پولدار شدن از همانجا شروع می شود. 


1-به طور کلی دلیلهای خود برای پولدار به نظر رسیدن را بررسی کنید. 


 تقریبا اکثریت قریب به یقین آدمها در ایران سعی می کنند پولدار به نظر برسند. البته به دودلیل: اول اینکه شاید اینطوری بهتر به نظر می رسند و رضایت شخصی بیشتری کسب می کنند- شبیه به عقده گشایی و اینها - دوم اینکه به نظر می رسد تقریبا روشی برای اعتبار سنجی درست یک کسب و کار در مقیاسهای کوچک یا همان sme ها در ایران بهتر از پولدار به نظر رسیدن نیست. آمار قدیمی سال 86 نشان می دهد که 93 درصد صنایع ایران همین گونه - Sme- یا همان صنایع زود بازده و کوچک هستند  و به عنوان مثال راه مستقیم تری مانند قیمت اسمی سهام و یا اظهار نامه های مالی مانند صورتهای سود و زیان و هزار تا نسبت اهرمی، ندارند، برای همین باید ماشین گران قیمت و خیلی ملک و املاک توی چشم دیگران داشته باشند. 


2-صرفه جویی را همیشه با دقت بالایی انجام دهید. 

 

برخی ها با توصیه آبفا در تهران بهتر است 20 درصد صرفه جویی کنند: - مامان میشورم دیگه اینقدر گیر نده گذاشتم همه رو شب بشورم. 

 

 


3- اهل چهار شنبه سوری و گرما باشید.


توی چهارشنبه سوری به مخاطب خاص خودتان تاکید کنید که برای شادی او و امواتش می توانید خودروی تک و جفت سرنشین خود را به آتش بکشید. 


4- کشاورز نمونه باشید یا آرزو کنید باشید.


روزی چند تا خبر در زمینه کشاورزی منتشر می شود. این انتشار از نوع must است. یعنی به درستی که ما همیشه چهره یک کشاورز موفق را داریم که از هر هکتار 40 تن - هر چی - برداشت می کند. 


5- دون خوان کاری باشید.


برای مخاطب خاص خود به طور فراوان تاکید کنید که درس خواندن به چه دردی می خورد و البته در همان حال دانشجوی ارشد یا دکتری باشید. البته به او قول بدهید من فقط کار می کنم برای تو و خریدن یک دست ماشین خوب AOD.


6- کارخانه به نظر برسید.


نسبت به کار خود حساس باشید. حتی سر بساط در جواب دیگران بگویید: ما تولید کننده ایم. کار صنعتی می کنیم. بعله ؟ نه قربان، کار ما دیگه چینی نداره... مقوای پیتزا برش می زنیم توی کار خونه- به نظر همه ی کارگاه ها در ایران در ابعاد کارخانه به نظر می رسند. 


7- هرجور شده با مهران مدیری کار کنید. 


خوب اولین اصل در اینکه خارج از کشور- فرانسه- هنر خوانده باشید، داشتن شم اقتصاد هنری است. شما در ایران نمی توانید شبکه ARTE راه اندازی کنید. پس به شبکه ی سینمای خانگی و قهوه تلخ و ویلای من و اینها بسنده کنید. اعتقاد به روح در زمینه هنر خیلی کار ساز است. 


8- داستانهای زورو و گروهبان گارسیو  را فراموش کنید.


اصولا برای دستیابی به پولدار به نظر رسیدن، نیازی به این قرتی بازی ها و معرفت گری ها ندارید. مستقیما و بدون تفکیک زباله های اینطوری را دور بریزید. 


9-بقایای سرمایه داری داشته باشید.  


همیشه در ابتدای حضور در جمعی سعی کنید چند تا شماره تلفن روی کاغذ جا بگذارید تا نشان بدهد با صاحبان کسب و کار مثل بنگاهی ها و غیره در ارتباط هستید. آن زمانی که توی زباله خانگی شما باقیمانده ی غذاهای گران قیمتی مانند کله ماهی پیدا می شد، خیلی گذشته است.


10- دردیالوگهای خود مایه دار و اهل سرمایه باشید. 


همیشه بگویید: لازمه به وکیلم بگم؟


 راستی یه ملک بدی داریم. کسی رو داری بندازیم بهش؟ 


دفترمون بالاست. براتون سخت نیست تشریف بیارید؟ 


خانم اون شکلات صبحانه ی من که هر روز می خورم اسمش چیه؟  بعد رو به دوستان بگویید: واقعا برند یعنی همین!