360 درجه

360 درجه

روزمره -ادبیات داستانی و غیره
360 درجه

360 درجه

روزمره -ادبیات داستانی و غیره

وارن بافت warren buffett و یتیم شدن بچه ها بدون بیژن

1- توصیه‌ی سایتهای مد آنلاین برای کارمندان و برایمان راهگشاست. در یک مقاله نکاتی از صنعت مد را مرور کرده است. در یک جا به صراحت اشاره شده که زیباتر از مدیرتان نپوشید. خدا را شکر ما کیلومترها با مدیرمان فاصله داریم و امکان برخود و سبقت برایمان نوعی افسانه است. البته ایشان از  قول وارن بافت فرموده‌اند که وارن بافت – بورس باز معروف-اهل پوشیدن لباس برند نیست    

 و تنها راحت بودن لباس را مهم می‌داند. بیچاره کارمندهای فیس بوک که واقعا  در  زمین خودشان گیر افتاده‌اند. مدیر خوش پوش ما هم لباسش خیلی میزان‌تر از ماست و به اندازه‌ی یک زمین قوتبال برای ما جای انتخاب باقی گذاشته است که مطمئن نیستم تا آخر عمر بتوانیم بهش برسیم. هم اکسسوری‌اش کاملا سطح بالا محسوب می‌شود. خودنویس ده میلیون تومانی و عطرهای اصلی فرانسوی یکی دو قلمی است که هر قلم پایی را در  یک همسایگی مطلوب، می‌شکند. 



وان بافت  -Warren Buffett

2- از هاراگیری مترو آمده‌ام بیرون.  توی همین چند روز این سومین دعوایی است که می‌بینم. نداری‌ ملت شب بیشتر می‌زند بیرون. حالا نداری از نوع دشت بی فرهنگی معلوم‌تر است. نداری انواع مختلفی دارد. مثلا یکی ازدوستان مادر یک زمانی گفت ندارم. شوهرم رفته آمریکا کار کند و پول بدهکارها را بدهد. خودش هم سعی کرد با کار  و  تلاش در مدت کوتاهی یک ساختمان 6 واحدی با زیر بنای هر کدام بالای 120 بسازد و البته واقعا قابل ستایش است. نکته‌ی مهم‌تر این است که این دوست عزیز مادر، اصلا یک سر سوزنی اهل گریه و دروغ و اینها نیست و به واقع نسبت به وضع قبلی‌اش نداری تلخی را تجربه می‌کرد که مال سالها پیش از این بود. اصلا ما چه کارداریم به مردم. فقط مواظب باشید توی مکانهای شلوغ شب عید در گیر چنین اعصاب پریشیهای مهلک نشوید. 


3- گالری عکسهای 360 درجه حاوی عکسهای مورد نظر شماست اگر دنبال می کنید که دنبال کرده باشید 


4- بیژن پاکزاد که مرد، جمعی از بچه پولدارهای تهران یتیم شدند. مثل تختی بود برای  rich kids of Tehran . یتیم شدن توی پولداری یک جور تیپ دیگر است. هر چیزی تیپ است. تریپ هم نوعی رفتار منبعث از تیپ است. بیژن توی خارج از ایران برند عطر و ادکلن دارد. بیژن اگر همان موقع بیشتر تلاش می‌کرد می‌توانست خودش را ببرد توی کتابهای درسی: آن مرد با ادکلن آمد. آن مرد بارانی با یک دست کت و شلوار اهورایی آمد. اما اوضاع توی ایران فرق دارد. بیژن به همان دقت و ظرافت یک جور سس گوجه فرنگی است که شما شاید از ترس دوز بالای بنزوآت سدیم نخوریدش. بنزوات سدیم همه چیز را به هم، هم می آورد. بنزوات سدیم فرشته‌ی نگهبان مواد غذایی است. بنزوات سدیم پایه‌های یک زندگی با تعطیل آخر هفته‌ی فست فودی را سر جای خودش نگه می‌دارد. گوجه فرنگیهایی که نتوانسته‌اند ترش باشند، شیرین شیرین جوشیده‌اند و  خودشان را سپرده‌اند دست بیژن تا ازشان سس یک قواره‌ای گوجه فرنگی دربیاورد. بیژن اینجا فقط برای ادامه ی نسل آن هم برای مردان لازم است. 
گوگل به این عظمت هم اشتباه زیاد داشته :