360 درجه

360 درجه

روزمره -ادبیات داستانی و غیره
360 درجه

360 درجه

روزمره -ادبیات داستانی و غیره

روزهای نزدیک عید از زمستان - تئاتر سه گانه اورنگ

1- من هر سه دوغ در میان – واحد اندازه‌گیری روز برای کارمندها- می‌توانم بروم سراغ ترک سیگار ولی نمی‌روم چون انگیزه‌های لازم را ندارم.   برای همین به سحر قریشی فکر می‌کنم. سحر قریشی گفت: این صدفها (صدف طاهریان ها)عددی نیستند. ما به زودی به جای لیدی گاگای ایران از راسته‌ی نرم تنان قد می‌افرازیم و با نام – خمیر المومنین- مزین خواهیم شد. 

2- رفتم توی یوتیوب سیاه بازیهای سعدی افشار رو دیدم. هم ریتمش کندتر از کار درخور ستایش دندون طلاست هم بازی ‫#‏حمید_رضا_آذرنگ‬ خیلی درخشانتره که البته بسیار بدیهیه. 

فقط صفای دیدن این آدمها برام جذاب بود. چقدر این خانم مریم سعادت جیگر بوده و ما خبر نداشتیم. امروز بعد از مدتها فهمیدم چرا این زن جیغ جیغو را به تلویزیون راه داده اند. بازیگری توانا که ازش تئاتر سه گانه  ی اورنگ را هم دیدم. سه پرده بود. پرده ی او ل بازی درخشانی که مخاطب را توی خودش هضم می کرد. زن دوره گردی که گلاب آدینه نقشش را به دوش می کشید. پرده ی دوم زیاد جذاب نبود پیام دهکردی با همان استادی مثال زدنی اش کار را به پیش برد  تا رسید به مریم سعادت در نقش زنی اسیر توسط مردی برقکار که در خانه زندانی اش کرده بود. متنی بسیار عالی که باید از جایی مثل فیلیمو ببنیدش.