ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
چرا سایت داشته باشیم؟
1) سایت کارت ویزیت الکترونیک افراد است.
معایب بروشور و کاتالوگ نسبت به داشتن سایت چیست؟
2) کاتالوگ و بروشور ها یکبار اتفاق میافتند ولی داشتن سایت یک اتفاق دائمی است که با شارژ سالیانه ناچیز- در حدود 100 هزار تومان در سال- اتفاق می افتد.
3) کاتالوگ و بروشوربه دست افرادی میرسد که اغلب به آن احتیاج ندارند. یا حداقل در زمان توزیع به آن احتیاج ندارند. اغلب افراد برای پیدا کردن کارت ویزیت افراد و یا کاتالوگ و بروشور شرکتها دچار مشکل هستند و به نظر وسیلهای برای جستجوی خدمات و کالا و قیمت آنها نمی یابند.
ما که کسب و کار کوچکی داریم و الان به نظر داشتن سایت ضروری نیست.
4) هر چقدر یک سایت قدیمی تر باشد، رتبه آن بالاتر خواهد رفت.
5) هزینه های داشتن یک سایت به همراه دفتر در نقطهای دور افتاده و یا سرپایی، خیلی کمتر از داشتن دفتری در نقطهای خوب از شهر است. این نکته حتی در شهرستانها نیز به درستی صدق میکند. هر چقدر دفترتان دور از فضای کسب و کار و راستهی بازار باشد، شما با داشتن سایت میتوانید به راستهی مجازی بازار خود نزدیکتر شوید. البته این موضوع به آن شرط است که سایت شما قابلیت به روز شدن و یا قابلیت انحصاری در زمینهی کالا و خدماتی خاص را داشته باشد این اتفاق با سرعت بیشتری حادث خواهد شد. مثلا شما ممکن است یک شرکت پخش در طبقهی چندم یک پاساژ کم رونق باشید. اما بتوانید با داشتن سایت مشتریان خود را چند برابر کنید.
آیا تمام مشتریان ما یا بخش قابل توجهی از آنها از اینترنت استفاده میکنند؟
6) شاید باور نکنید ولی در خیلی از زمینهها که این روزها هر کسی برای خرید کالا و یا دریافت خدمات به تهران مسافرت میکند، بی تردید با جستجوهای اینترنتی در ابتدا بخش سرگل بازار مجازی را مشاهده نموده و با کسب اطلاعات راجع به قیمتها و یا مشخصات فنی کالا و خدمات – جزئیات نحوه ارائه خدمات- اقدام به مراجعه به چنین مراکزی میکند. بنابراین شما که دارای هر نوع کسب و کاری، چه بزرگ و چه کوچک هستید نباید از چنین مشتریانی که به شکل فرا استانی در حال جستجو برای یافتن خدمات و کالا هستند، غافل نمانید.
7) داشتن سایت بهترین تبلیغ برای کسب و کارهای در حال راه اندازی – Start up – خواهد بود.
8) سایت کسب و کار شما را فرا استانی و حتی بین المللی خواهد نمود.
9) سایت دست واسطهها را کوتاه مینماید. یعنی افراد با جستجوی خدمات و کالای مورد نظر مستقیما شما را پیدا خواهند نمود.
10) سایت وسیلهای قوی برای عضویت در بانکهای اطلاعاتی کسب و کارها در هر زمینهای است. اگر در یک صنعت فعالیت میکنید واقعا در خیلی از مواقع برای عضویت در گروههای مرتبط صنفی که اغلب خدماتی هم به اعضا ارائه نمیکنند باید پول گزافی پرداخت کنید. اما اگر سایت شرکت خودتان حاوی مشخصات کالا و یک نمونه از قیمت، به همراه تلفنهای تماس داشته باشید، برای ثبت شدن در لیستهای بانکهای اطلاعاتی که در حال حاضر منبع درآمد خیلی از شرکتها شده است، به رایگان ثبت میشوید. داشتن یک سایت ساده نیز میتواند کسب و کار شما را در چنین لیستهایی ثبت کند.
آیا سایت میتواند به جای فروشگاه بهکار رود؟
11) ما اهل شعار نیستیم. واقعیت این است که هنوز فروشگاههای الکترونیکی در ایران به صورت جدی نتوانستهاند اعتماد سازی لازم را برای مشتریان ایجاد نمایند. اما داشتن سایتی حاوی تلفنهای تماس شرکت شما و وجود یک مشاور مجازی برای ارائه اطلاعات و مشخصههای فنی به مشتریان شما، باعث خواهد شد تا در وقت کارشناسان فروش شما صرفه جویی شده و مشاورههای اولیه برای مشتری، به دور از مشکلات تمام وقت نبودن و یا بی انگیزگی و در موقع مناسب نبودن فروشندههایتان، به صورت 24 ساعته و هفت روز هفته در خدمت مشتریان قرار بگیرد. البته بسته به نوع کسب و کار شما سایت می تواند یک مدیر فروش کامل و یا یک کارمند فروش هر روز توسعه یابنده باشد.
11) سایت به نوعی به خدمت گرفتن زمان برای تجارت است
شما تاجر گرامی بهتر میدانید که برای داشتن کسب و کار موفق لازم است که زمان در خدمت شما باشد. یعنی با گذشت زمان بتوانید کسب و کار خود را باصرف کمترین تلاش و هزینهای گسترش دهید. به نظر داشتن یک سایت دقیقا مثل یک کارمند فروش قوی، منظم و 24 ساعته برایتان عمل خواهد کرد. هر روز که از ورود این کارمند به مجموعه شما میگذرد، شما رشد بیشتری برای او مشاهده خواهید نمود.
آیا هزینههای داشتن یک سایت زیاد است؟
12) ما برای داشتن یک خط موبایل همراه اول سالیانه به طور متوسط مبلغی به عنوان حداقل یک میلیون تومان هزینه میکنیم. در حالی که داشتن یک سایت با اینکه شما آدرس آن را به کسی نداده اید – برخلاف تلفن که بیهوده زنگ نمیخورد- می تواند سالی در حدود 100 هزار تومان هزینه داشته باشد.
چرا طراحی سایت در برخی موارد ناموفق بوده است؟
1- شرکتهای نرم افزاری - مثل همیشه که بدها در اقلیت هستند- وجود دارند که بدون توجه به نیاز توسعه بازار برای مشتری اقدام به طراحی سایت می کنند و اغلب مشتری را در ابتدای راه که نیاز دارد تا سایتش پخته شود رها می کنند.
2- عده قلیلی از شرکتهای نرم افزاری - مثل همان نکته ی بالا - فقط به جنبه های فنی سایت مثل امکانات، سئو - بهنیه سازی سایت برای موتور های جستجو و مواردی از این دست توجه می کنند و به نیازهای توسعه بازار برای مشتری به اندازه ی چند دقیقه هم فکر نمی کنند.
3- کارفرمای طراحی سایت یعنی کسی که صاحب کسب و کار است، توقعات فضایی از سایت طلب می کند و اغلب به اندازه کافی برای افزایش رتبه ی سایت صبور نیست.
پ.ن:
بنده به دلیل اینکه دز زمینه ی کسب و کار و مشاوره بازاریابی در خدمت تیمی از بهترینهای ایران هستم، توانسته ام با رویکرد بازاریابی اقدام به ارائه خدمات طراحی سایت برای کسب و کارهای حوزه های مورد علاقه ام نمایم.
نمونه ای از سایتهای طراحی شده توسط اینجانب:
سایت هادی مسیح خواه
نمونه سایت شخصی هنری در حال تکمیل :
سایت شرکت رویین پاد
عمار پورصادق - 2975 497 0912
poursadegh.a at Gmail.com
سلام
مطلب بسیار جالب و مفیدی بود. مرسی
چه بسا دروازه همیاری وهمکاری های مناسب و مفیدتری را هم گشوده کند.
عجالتابا آرزوی موفقیت و شادکامی این کامنت را به پایان می بریم.