ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
یکی از اتفاقهای جالب کشف کردن نوع تفکر آنهاست که در تمام زمینههای ممکن زندگیشان نمودهای مشترکی دارد. مثلا کسانی که شماره های رند موبایل خرید و فروش میکنند به نظر اگر کمی از فضای آی تی یا همان کامپیوتر سر دربیاورند، میروند سراغ خرید و فروش نام دامنههای روند. البته این مورد را بنده دیدهام. یا مثلا کسانی که اهل شروع کردن یک کسب و کار پر سر و صدا و رقابتی هستند، ماشین زیر پایشان نیز به همان شکل خواهد بود.
اگر شما بتوانید این موارد مشترک را در اطرافیانتان طبقه بندی کنید و یا در گشت و گزار در بازار، نه به صورت مجازی بلکه واقعا این جور خصیصههای آدمها را بتوانید لیست کنید، حتما میتوانید بازایاب خوبی باشید. بازاریابی به معنی دستمالی شده و ویزیتوری آن که بیشتر غیر تخصصی و کلاس پایین به نظر میرسد، منظورم نیست. بازاریابی به معنی مشاوره دادن به مشتری با دانستن شناخت او مد نظر است. مثلا چیزی که در بالا مطرح شد به نظر به بخشی از دانش بازاریابی یعنی – تحلیل رفتار مصرف کننده مربوط است.
امیدوارم در آیندهای نزدیک مطلب بهتری خدمت علاقهمندان به بحث بازاریابی تقدیم کنم.