وقتی شخصیتهای اصلی نمایش در جایی حسابی با هم روبرو میشوند، دیالوگهای آتشین دارند ودرونیاتشان را بیرون میریزند، فقط نویسنده است که در گوشهی صحنه با رضایت از این کشمکش خشنود است. شما ممکن است به سلامت اخلاقی او شک کنید. برای همین کمتر نویسندهای، و مخصوصا نمایشنامه نویسی حاضر است در اوج ماجرا برود روی صحنه و دخالت کند. یا بر عکس اینقدر از این دعوای غیر اخلاقی شخصیتهای خاکستریاش پریشان شده باشد، که بخواهد روی صحنه از تماشاگر بخواهد در این باره چیزی بگوید.
مصاحبه با ساموئل بکت